Friday 5 August 2016

Berniaga Tanpa Produk Sendiri?

 


Di dalam kehidupan yang kian mencabar, tekana di tempat kerja, kekangan masa, tanggungjawab yang bertambah di dalam mengendalikan hal ehwal keluarga mendorong ramai orang untuk memulakan perniagaan sendiri.

Tetapi perniagaan jenis apakah yang paling sesuai untuk diceburi bagi meminimumkan risiko kerugian dan memastikan seseorang itu mempunyai lebih masa bersama keluarga berbanding dengan kerjaya makan gaji?

Tahukah anda bahawa Airbnb merupakan syarikat penginapan yang tidak mempunyai sebarang hotel mereka sendiri? Uber syarikat pengangkutan yang tidak mempunyai sebarang kenderaan sendiri? Alibaba syarikat peruncitan yang tidak mempunyai inventori sendiri dan Facebook syarikat media sosial yang tidak menghasilkan sebarang 'content' mereka sendiri?



Tetapi tahukan anda bahawa syarikat-syarikat ini membuat keuntungan berjuta-juta dollar setiap tahun? Bagaimanakah mereka melakukannya? Jawapannya dengan mengambil kesempatan berkongsi atau kolobarasi ekonomi dengan pertolongan jaringan media sosial.

Internet merupakan satu tool yang sangat hebat untuk memulakan sesuatu perniagaan. Anda bukan sahaja dapat mencapai audien yang tiada hadnya malah tanpa sempadan.

Sebagai contoh dengan HODO Global anda boleh sahaja memiliki sebuah travel agensi yang beroperasi dari rumah dan segala urusan berjalan secara automatik.

HODO menawarkan perkhidmatan penempahan hotel, pekej perlancungan, pelayaran, tiket kapalterbang dan kereta sewa. Sebagai ahli HODO anda dibekalkan dengan portal tempahan di mana setiap tempahan melayakkan anda mendapat komisyen yang lumayan.



Tugasan seorang promoter HODO hanyalah mempromosi link anda kepada kenalan di laman sosial dan ia boleh dilakukan dimana-mana sahaja asalkan anda mempunyai aksess internet.

Sebagai ahli anda juga mendapat insider deal di mana anda mendapat tawaran bilik hotel 1-5 bintang dengan harga yang sangat murah berbanding di booking engine.

Sekiranya terdapat rakan-rakan anda yang ingin menjadi promoter HODO anda juga mendapat imbuhan sebagai introducer.

Menjadi rakan kongsi HODO amat mudah kerana produk yang di tawarkan berupa percutian di mana setiap orang akan melancung sekurang-kurangnya sekali setahun.

Oleh yang demikian terpulanglah kepada diri masing-masing untuk memilih perniagaan yang secocok dengan keinginan dan minat masing-masing.

Mungkin juga anda boleh mempertimbangkan HODO Global  menjanjikan kerjaya yang menarik dan lumayan serta boleh dilakukan di mana-mana. Bak kata motto syarikat tersebut"save more money, make more money, travel more places".




No comments:

Post a Comment