Wednesday 10 August 2016

Rahsia Kadar Termurah Hotel Terbongkar!


Percutian merupakan komoditi yang paling laris di dunia. Siapa yang tidak mahu melancung dan bersantai di pelbagai tempat menarik dan di hotel dan resort ternama? Lebih-lebih lagi percutian di luar negara.

Malangnya mereka yang berkemampuan sahaja yang dapat menikmati percutian mewah sebegini. Ini adalah kerana kos untuk percutian atau penginapan di premis begini memerlukan bajet yang tinggi dan di luar kemampuan ramai orang.

Tetapi tahukah anda terdapat cara-cara tertentu yang membolehkan anda menikmatinya dengan bajet yang lebih rendah dan mampu milik kepada semua lapisan masyarakat.

Sekiranya kita membuat tempahan di hotel-hotel secara terus atau di enjin penempahan seperti Agoda, Booking, Expedia, Hotel Combined, Hotel.com dan sebagainya, pasti anda perasan bahawa harga yang di tawarkan tidak jauh berbeza antara satu sama lain?


Ini adalah kerana pengusaha hotel dan enjin penempahan hotel di Internet (Online Travel Agents - OTA) terikat dengan peraturan yang dikenali Rate Parity yang membawa maksud Kadar Sama Rata. Dengan Rate Parity, pengusaha tidak dibenarkan menawarkan harga bilik dengan kadar murah yang melampau kerana ia akan membinasakan pasaran industri perhotelan.

Mana-mana pihak yang memberi kadar potongan harga yang melampau melalui Rangkaian Terbuka Umum atau Public Open Loop (POL) melalui OTA boleh dikenakan tindakan dan seterusnya boleh ditamatkan perniagaan mereka.

OTA dikehendaki menawarkan harga yang sama atau lebih tinggi daripada harga borong yang diperolehi daripada pihak premis. Ia bagi memastikan pasaran sama rata pada semua saluran untuk memelihara perhubungan antara OTA dan hotel serta rakan kongsi agar tiada saluran pemasaran yang  diberikan keutamaan.

Ia juga memberi peluang kepada pihak hotel untuk menimbang dan menilai kerjasama antara mereka dan OTA dalam tempoh masa yang diberikan dan membuat keputusan samaada untuk meneruskan kerjasama atau tidak bergantung kepada jumlah pelanggan yang mereka terima.

SATU-SATU CARA untuk pelanggan mendapat potongan harga yang benar-benar rendah ialah dengan menyertai program RANGKAIAN TERTUTUP"BERBAYAR" dengan Kata Laluan Terlindung PERSENDIRIAN (PRIVATE Password Protected CLOSED LOOP "PAID").



HODO Global sebagai contoh adalah program JALINAN TERTUTUP"BERBAYAR" dengan Kata Laluan Terlindung PERSENDIRIAN. Oleh yang demikian ia layak mendapat harga borong (wholesale price) dari pihak hotel dan menawarkannya kepada ahli-ahli mereka.

Oleh yang demikian, sekiranya anda bercadang untuk bercuti dan menginap di hotel-hotel dan resort ternama dengan harga yang berkali ganda murah sertailah program-program sebegini yang banyak ditawarkan.

Sungguhpun begitu, anda haruslah berhati-hati kerana setiap program yang ditawarkan amat berbeza antara sama lain.

Tidak seperti program yang lain, HODO Global mempunyai enjin penempahan yang boleh diakses oleh Rangkaian Terbuka Umum atau Public Open Loop (POL) yang menjanjikan harga yang lebih rendah daripada lain-lain enjin penempahan. Dan setiap tempahan di situ menjanjikan komisyen yang menarik untuk ahli.

Sebagai kesimpulannya menyertai program di atas membolehkan anda mendapat diskaun yang sangat besar untuk penginapan di hotel-hotel dan resort mewah dan pada waktu yang sama menjana pendapatan apabila orang ramai menempah di enjin penempahan HODO Global pautan anda.

No comments:

Post a Comment